DAŽNAI UŽDUODAMI KLAUSIMAI



Ar privalo pardavėjas arba jo atstovas, pirkėjui pareikalavus, supažindinti pirkėją su projektiniais objekto sprendiniais?
Ats. Taip privalo, jeigu esate pasirašę preliminarią arba avansinę pirkimo-pardavimo sutartį. Visais klausimais į pardavėją kreipkitės raštu. 

• Pardavėjas skubiną pasirašyti neužbaigto statyti objekto priėmimo ir defektų aktą, bei grasina parduoti objektą kitam potencialiam pirkėjui. 
Ats. Daug kas priklauso nuo jūsų ir pardavėjo pasirašytos sutarties ir nuo to koks objekto baigtumas nurodytas sutartyje. Objekto priėmimas turi būti vykdomas ne anksčiau nei bus pasiektas sutartyje nurodytas darbų užbaigimo procentas. 

• Pardavėjas siūlo neįtraukti broko į objekto priėmimo aktą, bei žada visą broką ištaisyti ateityje, motyvuodamas tai skubėjimu priduoti objektą. Ar verta pasitikėti pardavėjo pažadais?
Ats. Pasitikėti pardavėjo pažadais ar ne sprendžia pats pirkėjas. Mes visada rekomenduojame įtraukti visas pastabas apie aptiktą broką į priėmimo ir defektų aktą. Taip būsite tikri, kad visi defektai tikrai bus ištaisyti per iš anksto sutartą terminą. 

Objekto priėmimo metų pastebėjome, kad langai yra apipilti neaiškiu skysčiu, kuris nenusivalo. Ar galima traktuoti tokią pastabą, kaip defektą arba broką?
Ats. Taip, galima ir būtina. Neretai statybų metu rangovas tinkamai nepasirūpina langų apsaugos priemonėmis. Ant langų patekęs ir laiku nenuvalytas statybinis gruntas palieka žymes, kurių po tam tikro laiko beveik nėra įmanoma nuvalyti. Tokias pastabas būtina įrašyti į objekto priėmimo ir defektų aktą, bei reikalauti pašalinti broką. Dažniausiai tokių langų stiklo paketai yra keičiami. 

Objekto statybų metu, apsilankius statybvietėje pastebėjome akivaizdų darbų broką. Apie tai informavome statybų vadovą, kuris pasakė, kad pastabas galėsime išsakyti tik objekto priėmimo metu. 
Ats. Jeigu tai išties akivaizdus brokas ar nukrypimas nuo reglamentuotų statybų darbų normų, turite pilną teisę apie tai informuoti pardavėją arba statytoją. Rekomenduojama tai daryti raštiškai (registruotas laiškas arba elektroninis laiškas). Taip pat, jeigu yra galimybė, padarykite skirtingų rakursų nuotraukas, kuriose gerai matytųsi probleminės vietos. Taip ateityje išryškėjus brokui, turėsite įrodimus, kad apie tai informavote pardavėją-statytoją. Tokiu atveju brokas bus traktuojamas, kaip paslėptas defektas ir jam galios ilgesnė darbų garantiją. 

Perkame kotedžą su kiemeliu. Pardavėjas ir statytojas kategoriškai atsisako pateikti objekto požeminių komunikacijų trasų brėžinius. Turime įtarimą, kad per mūsų kiemelio teritoriją galimai yra nutiestas fekalo-kanalizacijos vamzdis. Pardavėjas negali to nei paneigti, nei patvirtinti. Ar turime teisę susipažinti su minėtais požeminių komunikacijų brėžiniais. 
Ats. Jeigu esate pasirašę preliminarią (avansinę sutartį), pilnai turite teisę susipažinti su komunikacijų išdėstymo schemomis einančiomis per jūsų teritorijos sklypą. Statybų metu kai kurie vietinių komunikacijų sprendiniai gali būti keičiami be papildomų leidimų, tad jeigu yra alternatyvi galimybė „pastumti“ vamzdyną už jūsų teritorijos ribos, galite to reikalauti arba prašyti kompensacijos.

Pardavėjas kategoriškai neatsako į elektroniniu paštu užduodamus klausimus ir visus klausimus siūlo spręsti susitinkant ir bendraujant gyvai. Nerimaujame, kad visi pardavėjo pažadai ištaisyti problemines vietas taip ir liks pažadais, o įrodimų, kad kreipėmės dėl jų neturėsime. 
Ats. Šalių bendravimas elektroniniu paštu turi tokią pačią įrodimo juridinę galią, kaip ir bendravimas registruotais laiškais. Ateityje, jeigu nesusitarsite su pardavėju ir nuspręsite kreiptis į teismą, nagrinėjant jūsų ginčą, jūsų elektroniniu paštu pardavėjui siųsti laiškai į kuriuos pardavėjas neatsakė, bus traktuojami, kaip įrodymas, kad į pardavėją buvo kreiptasi ir kad informavote jį apie broką ir kitas su objektu susijusias problemas. 

Perkamo objekto apžiūros metu pastebėjome drėgnas sienas. Pardavėjas sako, kad dėl to nerimauti neverta ir pavasarį užteks gerai išvėdinti patalpas. 
Ats. Nerimauti tikrai verta, nes iš niekur drėgmė neatsiranda. Visu pirma reikėtų nustatyti drėgmės atsiradimo priežastį, o po to išmatuoti patalpų drėgmės lygį. 
Jeigu sienos yra tiesiog apipiltos, užtektų pareikalauti statytojo išdžiovinti sienas ir drėgną patalpą, pasitelkiant galingas šildymo priemones ir išvėdinant patalpas. Kartais atsiradus pelėsinio grybelio požymiams ant drėgnos sienos tenka „nuiminėti“ pažeistą sluoksnį, vėliau pažeistos vietos yra apdirbomos BIO STOP tipo antiseptinėmis priemonėmis

Objekto pridavimo metu pastebėjome, kad viena gipskartonio pertvara yra nelygi. Ar pertvarinės konstrukcijos nelygumas yra traktuojamas, kaip brokas? Pardavėjas sako, kad tai bus lengva pašalinti glaistant sienas.
Ats. Jeigu nelygumas yra viršijantis leistinas nuokrypas, jį reikėtų taisyti ne glaistant, bet nustatyti nelygumo priežastį, o tik tada ieškoti ištaisymo sprendimo. Tai yra brokas ir jis privalo būti ištaisytas. 

Pardavėjas sako, kad patvirtinti projektiniai sprendimai yra galutiniai ir neginčijami. Ar tai tiesa?
Ats. Patvirtinti techniniai sprendiniai taip pat gali būti pripažinti klaidingais.